اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت)
سرخط خبرها

دانشگاه فردوسی مشهد، میزبان آیین افتتاحیه نخستین «رویداد ملی پویش» + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۳۵۲
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
دانشگاه فردوسی مشهد، میزبان آیین افتتاحیه نخستین «رویداد ملی پویش» + فیلم
نشست دبیران کل و کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که با عنوان «رویداد ملی پویش» از ۲۵ الی ۲۷ بهمن‌ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، عصر امروز با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست دبیران کل و کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که با عنوان «رویداد ملی پویش» از ۲۵ الی ۲۷ بهمن‌ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، عصر امروز با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، مهدی بادپا مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسعود میرزایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان و جمعی از دبیران کل و کارشناسان انجمن‌های علمی و اساتید دانشگاه به میزبانی تالار رودکی دانشگاه فردوسی به‌صورت رسمی آغاز شد.

دانشگاه، محل تعلیم «چگونه اندیشیدن» است

رضا لطفی معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد در ابتدای آیین افتتاحیه این نشست دوروزه با تأکید بر ضرورت تحول رویکرد‌های مدیریتی در وزارت علوم اظهار کرد: این وزارتخانه عمدتاً دستاوردمحور است و محققان و اساتید دانشگاه براساس تولیدات دانشگاهی و مقالات متعدد شناخته می‌شوند درحالی‌که نیاز است تا فرهیختگان دانشگاهی برمبنای شاخصه‌های انسان‌محوری شناخته شوند. این سرآغاز یک تغییر دیدگاه اساسی است که دانشگاه فردوسی تاکنون در کشور پیشتاز آن بوده است.
وی افزود: فرمایش رهبر معظم انقلاب این است که ما نباید از فراگیری از غرب پرهیز داشته باشیم با این حال، حقیقت این است که ننگ واقعی آن است که ما بخواهیم همیشه شاگرد آن‌ها بمانیم. بر همین اساس، حکمت باید گمشده جامعه دانشگاهی باشد؛ به این معنا که در دانشگاه‌ها، «فراگیری پویا» جای خود را به سبک آموزشی بدهد که تا پیش از این در مدارس دنبال می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: باید به تربیت دانشجو به‌صورت جدی فکر کنیم. تفکر، اساس فرآیند آموزش است و دانشجوی ما باید در انتهای دوره تحصیل آکادمیک خود به‌جای حفظ منظومه عظیمی از اندیشه‌ها، طرز فکر و شیوه اندیشه کردن را یاد بگیرد.

۱۰ هزار و ۲۸۰ انجمن علمی در کشور فعال هستند

مهدی بادپا مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این همایش با اشاره به شکل‌گیری انجمن‌های علمی دانشجویی از سال ۱۳۷۸ تصریح کرد: ۲۳ سال به‌صورت رسمی از عمر انجمن‌های علمی دانشجویی می‌گذرد؛ زمانی که به تصویب شورای عالی فرهنگی، مجوز تشکیل شورا‌های علمی مستقل و پویایی با محوریت فضای علم و پژوهش در دانشگاه‌ها ایجاد شد و ارمغان این مصوبه تاکنون، شکل‌گیری و استمرار فعالیت ۱۰ هزار و ۲۸۰ انجمن علمی در قالب ۴۰ اتحادیه و نوع مختلف در دانشگاه‌های کشور بوده است.
وی افزود: ایجاد شور و نشاط علمی در دانشگاه‌ها، ارتقای حس همکاری استاد و دانشجو، نشریات دانشجویی، اردو‌های علمی و کارگاه‌های مرتبط، المپیاد‌ها و مسابقات دانشجویی و شکل‌گیری اتحادیه‌های انجمن‌های علمی، تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های انجمن‌های علمی در طول سالیان اخیر بوده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، شرایطی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده که حتی اساتید نسبت به افت شور و نشاط تحصیل دانشگاهی گلایه‌مند هستند. اینجاست که باید به هویت پویا و رو به رشد انجمن‌های دانشجویی دوباره اعتماد کرد و فضای دانشگاه‌های کشور را در خدمت رونق این انجمن‌ها قرار داد.

در حاشیه این مراسم و به‌صورت همزمان، دوازدهمین جشنواره حرکت و هم‌چنین جشنواره ملی پویش نیز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. بر این اساس، به‌موازات برگزاری نمایشگاه ارائه دستاورد‌های علمی و پژوهشی انجمن‌های علمی، کارشناسان این حوزه هم می‌توانند در قالب پنل‎های تخصصی مشاوره و راهبری، به بحث و بررسی در چهارچوب‎های موردنیاز بپردازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->